Tämä kirjoitus lainattu suomi24:ltä. Jos loukkaa kirjoittajan oikeuksia poistan kirjoituksen.
-alf
-----lainattu teksti--------
Ei se vaan valitettavasti tunnu iloksi muuttuvan... Vuosi vuodelta yhä
enenemässä määrin juuri Cadet -huoltajat pirstoavat pitkin varikkoa ja
huutavat kuskeille ja pelaavat vilunkia kaikin mahdollisin keinoin. Ja
homma eikun pahenee, kun mennään kasivitosiin.
Millä ihmeellä saataisiin ne iskät ja äidit ymmärtämään, ettei siellä
Cadetin piirinmestaruuskisoissa vielä niitä Monacon laituripaikkoja ole
jaossa. Cadet on hieno luokka aloitteleville nööseille ja siitä
kannattaisi ottaa kaikki se kiva irti, mitä se tarjoaa.
Cadet-aikana kannattaa vanhempien nauttia siitä helppoudesta ja
hauskuudesta, joka tuossa luokassa olisi tarjolla. Kuskit nauttivat joka
tapauksessa, kun saavat ajaa kilpaa. Ja uskokaa tai älkää,
menestyspaineita ei 7-vuotiaalla vielä ole, kyllä sen luovat vanhemmat.
Ja juurikin se pilaa tämän luokan ja pahimmillaan tappaa innostuksen,
kun ei sitten isommassa luokassa heti niitä kärkisijoja tulekkaan.
On surkeaa tai jopa surkuhupaisaa seurata, miten kartingfoorumilla isit
metsästää "Kulkevaa Cadet -konetta" tai "Kiertävää puolaa Cadettiin..."
-tyyliin. Sitten joku hanttapuli myy tuiki tavallisen Cadet -mosan
puolellatoista tonnilla tällaiselle uunolle. Ja yllättäen se auto ei
vieläkään kulje...
Kannattaa vaan uskoa, että se on ihan sama mikä runko tai kone siinä
kadetissa on. Sitten kun se hermanni on ajanut ensin sen kymmenen
tuhatta kierrosta eri radoilla, niin voidaan alkaa katsoa, tuleeko siitä
kuljettajaa ikinä vai ei. Ja vasta sen jälkeen aletaan metsästellä
niitä viriosia ja kultamunia, jos sittenkään...
Nauttikaa hyvät vanhemmat ainoasta järkevästä lasten kilpa-ajoluokasta
ja antakaa lastenkin nauttia, saada uusia elämyksiä, kavereita ja muuta
kivaa mitä lapsen terveen harrastuksen pitääkin tuoda mukanaan!
---lainattu teksti loppuu---
Omana esimerkkinä Ulvilan kisa. Harjoituksissa ajettiin koneella mikä kiersi 9848. Suoran alussa jäi ensimmäisten metrien aikana huimasti, suoran lopussa sai kiinni mutta vähemmän kuin mitä menetti kurvin alussa.
Kisaan vaihdettin kone mikä kiersi alle 9600. (Päivän paras oli 9631) Pääsuoran alussa sai eroa 2-3 metriä, takana tulevien vauhti ei kuitenkaan lopussakaan riittänyt ohitukseen. Ajat parani lähes 2 sekunttia.
lauantai 8. syyskuuta 2012
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti