perjantai 16. huhtikuuta 2010

Vetonaruista

Olen saanut molemmista moottoreista vetonarut poikki. Toinen katkesi vanhuutta, toinen vetonarun huonon laadun takia. Tässä huonommassa narussa oli kangassukka päällimmäisenä, eikä naru ollut punottu. Kun kuori hinkautui rikki, niin vetolaite ei vetänyt narua kunnolla takaisin ja narun säikeet tulivat näkyviin ja katkesivat.
Jos asiantuntevaa kartingliikettä ei ole lähettyvillä niin laadukkaita vetonaruja saa liikkeistä mistä saa ruohonleikkureihin ja moottorisahoihin osia. Nämä narut kestää vaikka näyttävät ohuilta.
Pienenä vinkkinä narun päät kannattaa polttaa (varsinkin jos paksumpi naru) niin ei tarvitse äheltää ylimääräistä tunkiessa naruja reikien läpi.
Omista varastoista löytyi vetonaru minkä olen ostanut moottorikelkkaan. Näyttää paksulta, mutta jos menee reikien läpi takeltelematta niin laitan sen paikoilleen. Se on ainakin laadukas ja kestävä.

17.04.2010
Pariin kertaa jouduin irrottamaan vetonarun kopan, kun naru ei palautunut. Kun kotelo oli kädessä niin vetonaru veti itsensä nätisti takaisin, mutta kun se laittoi kiinni moottoriin niin naru jäi ulos roikkumaan. Yllättävän kireälle piti jousi säätää, että naru menee takaisin kelalle nätisti. Onkohan tähän joku kikka mistä tietää koska naru on sopivan piukalla, vai pitääkö se vain opetella yritys ja erehdys menetelmällä?
Niin ja jouduin hakemaan uuden narun. Kaksi pätkää maksoi 5 euroa. Kelassa oli todella pieni reikä mihin naru tulee. Ei ollut toivettakaan, että varastosta löytynyt naru olisi mahtunut kelalle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti