maanantai 16. elokuuta 2010

Eura 15.8.

Radalla oli hyvin porukkaa. 5 cadettia, 1 mini, 2 rakettia, 1 KF6, rotax, pari 120rakettia.
Keväällä olin sitä mieltä, että raket ja isommat kuskit aiheuttaa radoilla tiukilla ohituksilla turhia vaaratilanteita. Mulle valistettiin, että kisakuskit ovat niin kokeneita, että ohitukset vain näyttävät vaarallisilta. Aika monta kierrosta on tullut seurattua miten radalla toimitaan ja olen edelleen samaa mieltä. Ohitustilanteessa ainut joka mielestäni ajoi turhan 'kisamaisesesti' ohittaessa hitaampia oli KF6 kuski. Eikä mielestäni radalle kuulu käsien heiluttaminen parhaaseen italo-tyyliin, kun edessä on hitaampi joka ei anna tilaa On ohittaminen vaikeaa, mutta sitä on sitten parempi harjotella vaikka iskän kanssa kahdestaan, kuin tulla radalle osoittamaan mieltä.
Kierroksia tuli noin 80. Perättäisiltä kierroksilta ajat 42.61, 42.86, 42.67, 42,47 sekä 42.68, 42.91, 42.66. Päviän nopein kierros 42.23.
Radalla oli tutka niin juniorille saatiin 69 km/h, Räikköselle 68 ja Mikolle 67.
Itselläni oli auto mukana. Pari kierrosta sain ajettua, niin autosta katosi veto. Yritin ryypyttää. En kerennyt kun renkaat meni lukkoon. Moottori leikkasi kiinni.
Ensimmäisillä ajokerroilla moottori kävi jostain syystä todella kuumana, vaikka kaasaria ei ollut säädetty laihalle. Pitää tarkistaa ainakin kaasari.
Sylinterin saa pelastettua kun siitä putsaa alumiini jäämät esim.rikkihapolla ja tarvittaessa hoonaa kevyesti. Pientä naarmuuntumista on havaittavissa huuhtelukanavien välissä. Harrastekäytössä toiminee.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti