keskiviikko 23. maaliskuuta 2011

Autojen kasausta





Tänään aloitettu autojen kasaaminen. Auto numerolla kymmenen on jarrupolkimen ja vivustojen asentamista vaille valmis. Koekäytin auton ja tuntui toimivan. Autoon tuli moottoriksi 'Virtanen'. Eli moottori mikä tuli auton mukana ja mistä katosi viime kesänä kipinä. Moottorissa on hyvä alakerta ja muulla ei taida olla juurikaan merkitystä.
Tälläisen vastauksen sain kun kysyin kaksitahtimoottoreihin perehtyneeltä cadetti moottoreiden eroista:"Koska kadetissa on toi taskumatti änkkärinä, niin pakokulmalla ei ole mitään merkitystä.
Huuhtelullakaan ei ole mitään merkitystä,koska kampikammion puristus-suhde on aivan liian pieni suhteessa
palotilaan, eli ei saada puristusta kammioon. Imupuolella taas tuo kaasutin on liian iso, ei tule riittävästi imua, eli oikeastaan tuo käy käytännössä tyhjäkäyntiä. Rajoitin iskee niin aikaisin päälle, että kulmia säätämällä ei mihinkään suorituskykyarvoihin päästä."

Sain vihdoin tehtyä taka-akselin eteen suojan ettei akseli ja laakeri lämpeäisi turhaan.

Vararunkoon sain tehtyä kiinnikkeet jarruille, asennettua jarrut ja ponttoonit.
Sain katkaistua jarrukeskiöstä toisen pultin. Porasin vanhan pultin viereen uuden reijän ja tein siihen kierteet. Pitää tehdä sille jatkossa jotain. Ostaa uusi keskiö tai vaihtaa tähänkin taka-akseli.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti