tiistai 28. kesäkuuta 2011

Cadetin rengaspaineista

Kyselyjeni perusteella yleensä takarenkaisiin laitetaan maksimipaine. Lämpimänä 2 bar. Edessä paine on 1.4-1.7 barin välissä. Takarenkaiden paine laitetaan isoksi pelkästään sen takia, että renkaan kehä saadaan mahdollisimman isoksi. Renkaan pidon kannalta se ei välttämättä ole paras vaihtoehto.
Varsinkin takarenkaat kuluu keskeltä hyvin pieneltä alueelta. Ensimmäistä kertaa tietoisesti tiputin takaa rengaspaineita Xon-cadetti kisassa. Eikä se kovin huonosti mennyt.
Tänään testasin mitä kuski tykkää ja mitä kello sanoo, jos rengaspaineilla kikkailee. Juniori oli kolme kertaa radalla ja rengaspaineet oli 2 bar, 0,5 bar ja 1 bar. Kuskin mielestä auto oli paras ajaa kun takana oli 1 bar. Myös kello oli samaa mieltä.
Renkaina oli edessä raketin Bridgestonet ja takana Team Heikkilän vanhat Vegat. Koneena Hege.

0,5/1,5, 2,0/1,5, 1,0/1,5

15 kierrosta 1.03.00, 1.02.93 (9842), 1.02.49, 1.02.74
17 kierrosta 1.02.89, 1.02.94, 1.02.64(9723), 1.03.02, 1.03.0 (9803)
16 kierrosta 1.02.71, 1.02.20, 1.01.99(9746/9777)

15 kierrosta 1,0


Edit 3.12.2011 Vegan sivuilla rengaspainesuositus on 1 bar +/- 0,2 bar.

2 kommenttia:

  1. aika huippujuttu jos kuski tuntee jo persuksella, että mikä on paras (:

    VastaaPoista
  2. Pikkumies säätää myös kaasarin itse;)

    VastaaPoista