maanantai 7. marraskuuta 2011

Raket 120






Hajonnut laakeri. Laakerissa pitää olla kartio, ettei nappaa liian piukkaan. Tässä ei ollut. Tiivisteitä oli useampi kappale muttei riittänyt. Muovipidikkeellinen laakeri hajoaa helpommin kuin metallipidikkeellinen.

tänä kesä opittua:
-Tarkista kaikki moottorin ruuvit säännöllisesti. (kaasari, pakokäyrä, puolipuristaja)
-Jos kone ei toimi kunnolla tarkista imukaula.
-Männän vaihdossa kopauta männänrenkaan urassa olevaa lukkotappia tuurnalla

8.11.2011
Billy-Goateedeilta tulleesta työsuhdeautosta otettu moottori huoltoon.(r120) Runko ei ollut tänä kesänä ajossa, moottori oli lainassa toisessa rungossa.
Moottoria purkaessa tuli mukava yllätys. Sylinterinä on yksi parhaista 120:sen sylintereistä (R). Ilmeisesti moottoria ei ole ikinä avattu kun männässä oli sama tunniste. Mäntä oli jo vaihdon tarpeessa. Mäntä on puhaltanut läpi ja helma oli kiillottunut. Moottorilla on ajettukin todella paljon tänä kesänä. Parhaina päivinä lähes tauotonta ajoa tuli parhaimmillaan/pahimmillaan n.5h.
Kesällä moottorissa ei ollut muuta murhetta kuin stefa pullahti rattaan puolelta pari kertaa. Vauhtipyörän mutteri oli sorvautunut melkein kokonaan pois. Se on ongelmana myös cadeteissa missä on metalliset kynnet. Kannattaa tarkistaa välillä ettei kammesta mene kierteet piloille tai vauhtipyörä lähde karkuun.

7.12.2011

Yksi mäntä hajosi kesän aikana. Näyttää siltä, että männänrenkaan lukitustappi on irronnut.
Vauhtipyörälle tuli täystuho. Pakokäyrän mutteri tippui ajaessa ja tietenkin suoraan kopan sisälle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti