perjantai 24. helmikuuta 2012

Alakerrat




85 raketin alakertoja on ainakin kolme erilaista. (Neljäntenä on lappilainen)
Kuvissa ylhäältä alaspäin vanha, välimalli ja uusi. Vanhan ja välimallin erottaa moottoripukista. Lohko on alhaalta suora välimallissa. Uusimmassa on patti starttia varten vauhtipyörän vieressä.
Mikä on paras? Jokaisella on varmaan oma mielipiteensä tästäkin asiasta.

BG:n moottorit on nyt huollossa.

Varamoottori:

imu 135,5/135,2
pako 145,2/144,6
palotila 9,8

Tämä moottori oli ollut edellisellä omistajalla harkkakoneena. Tiivistettä muuttamalla menisi kuulemma asteisiin. (On tällä voitu vähän kisaakin ajaa.)

Vaihdoin sylinterin toiseen alakertaan

imu 130,7/130,8
pako 144,4/143,5
huuh. 110,1/110
palotila 9,40


-----------------------------------------------------------------

Viime kesän kilpakone (HV, uusi mäntä)

imu 128,1/129
pako 145/145
huuh. 111/109
palotila 9,85

-------------------------------------------------------------------

Syksyllä 2011 ostettu kone (MR)

Pako 143,7/144,5
imu 130/130,4
huuh. 109.6/109.7
palotila 9,7

Mitattu HV:n alakerralla. Tähän tehty alakerta uusiksi. Vaatii vielä uuden männän, niin sitten mittaukset tehdään uusiksi.

--------------------------------------------------------------------



Yllättävän paljon asteet muuttuu, kun laittaa sylinterin vain toiseen alakertaan saman paksuisella tiivisteellä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti