lauantai 27. tammikuuta 2018

Volvo B20 sylinterikansista

Vakio:
korkeus 86,10mm
imuventtiili 40mm
pakoventtiili 35 mm
pakoaukko 24*36mm
imuaukko 35,5mm

Äetsä:
korkeus 85,3
imuventtiili 44mm
pakoventtiili 35mm
pakoaukko 26,9*39,9
imuaukko 38,8mm

Laitila (ruiskun kansi):
korkeus 82,78mm
imuventtiili 47,5mm
pakoventtiili 37mm
pakoaukko 25,5*37,9mm
imuaukko 39,5mm



Tiivistyspinnan ja kansipulttitason korkeusero
B18 88,0mm
B20A 86,7mm
B20B 86,2mm
B20E 84,9mm
B20F 87,0mm

Venttiilit (imu):
B18 40mm
B20 (vanh.) 42mm
B20 (uudet) 44mm

Pako:
35mm

Obamaan on tarkoitus tehdä vakio B18 alakertaan moottori. Kanneksi ajattelin laittaa 'Äetsän' ja D-nokan. Äetsässä vuoti kolme venttiiliä kun testasin nesteellä.
Hyllystä löytyi Kormun 840 nokka-akseli (12.6/306). Se voisi toimia Laitila kannen ja ison alakerran kanssa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti