sunnuntai 22. tammikuuta 2023

Moottoreista

2.11.
Alku kaudesta lämmitettiin moottoreita. Käytin pari konetta plaanauksessa. Nyt kasauksessa alunperin Pv:ssä ollut kansi.
Toinen venttiili oli piukka ohjuriin. Öljyäminen ei auttanut. 240 hiomapaperi pultin ympärille ja varovasti pyörittelin. Jotain valkoista tatinaa sieltä irtosi. Nyt liikkuu takeltelematta.






Viikko 31




Uutta moottoria Amazoniin. Tai vanhan huoltoa. 92mm männät, Kg5 nokka (ennen R), yhden kisan ajettu kansi.


Viikko 29

Eka veto. Ennakkoa vähemmän ja lisää bensaa.

Tämä jäi lopulliseksi.



Viikko 26



 

Amazonin vanha moottori. Lohko suoristettu, kansi oli tarkoitus suoristaa. Siitä ei saatu korjattua. Siellä oli pore.
Aloin kasaamaan niin nokka-akselin pultti katkesi. Siinä oli tavallinen pultti. Vaihdan toisen nokan ja kannen. Eiköhän pultin jämän saa helposti pois ja nokka menee vielä johonkin moottoriin.

Viikko 22
Männät 015 ylikoko, kiertokangenlaakerit 010 ylikoko, kampilaakerit 010 ylikoko, kevennetyt kanget, kevyet nostajat, uusi vesipumppu, venttiilit 37.5/46, R-nokka, dekkitasosta 0.8 pois, kansi plaanattu.
19.7. Penkitetty
Paras 162.9/6200rpm, vääntö n.200nm
Nakutti ja vähän laihalla. Ennakkoa vähemmän ja lisää bensaa.
157.5/6600rpm ja 169.9 nm






Viikko 21



Kampiakselin pyörän painoja.



Viikko 20






015 ylikoko männät. Kevennetyt kiertokanget ja nostajat, alumiini jakopää. Kevein vauhtipyörän hihnapyörä. Niissäkin oli 100g ero.





Vakio kiertokanki ja kevennetty.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti