sunnuntai 7. toukokuuta 2023

Laatupalvelu Jm









Huittisten Laatupalvelu Jm 6.5.
Pyryn ensimmäinen kisa yleisessä luokassa.
Alkuerässä hyvää kamppailua sijoista 2-3. Toisella kierroksella pieni virhearvio vaihteen kanssa ja pari kilpailijaa pääsee ohi.
Keräilystä välierään. Välierässä mahdollisuus päästä eteenpäin, mutta hyttiin tulee vesihöyryä, joten Pyry lopettaa kilvanajon ja ajelee varovasti varikolle.
EVK
Alkuerässä auto jää viivalle. Nyykähtää eikä käy kunnolla.
Koko päivän ajan autossa on ollut pieni käyntihäiriö välillä. Kierrokset nousee ja prötää.
Varikkopaikalla tutkitaan ongelmaa. Suodattimessa ei ole bensaa. Bensapumpulle tulee virtaa. En keksi muuta korjauskeinoa kuin puhaltaa bensatankkiin ylivuotoletkusta ja toivoa parasta. Auto käyntiin eikä mitään ongelmaa.
Keräilyerän jälkeen Pyry sanoo auton toimivan paremmin kuin aiemmissa lähdöissä.
Keräilyssä ulkoradalta piikkiin ja ykkösenä maaliin.
Välierässä hyvää kapinaa sijoista 1-3 mutta neulansilmässä takana tuleva antaa vauhtia takakulmaan ja Pyry pyörähtää.
(Sai tästä mustan lipun.)
Oltiin varikolla puhuttu, että säästellään autoa ellei ole mahdollisuus taistella sijoista 1-2. Auto oli kertaalleen keittänyt ja oli koko päivän ollut tosi hyvä, niin haluttaisiin seuraavaan kisaan päästä ehjällä autolla.
Pyry köröttelee kierroksen ja keskeyttää.
Autosta yksi vieras lappu ja 2 suojaa. Onneksi jäi suojaan.

 



Nyt tiedän mikä on kilpailijan suurin virhe minkä kilpailussa voi tehdä.
Auto hyyty viivalle ja piti hinata varikkopaikalle. Hinaajat ei löytänyt paikkaa hinauskoukulle, koska olin unohtanut nuolen.
Keltatakkinen mies kertoi hyvin selvällä suomella, että hinauspisteen merkkaamatta jättäminen on tämä suurin virhe. Ja hänen sanoja lainaten:"***tana pitäis lyödä koukku vaan tuulilasista läpi. ***kele. "
Toivottavasti tuli hyvä mieli ja koitan jatkossa muistaa nuolet.


Keltatakkinen mies ei ilmeisesti ollut kilpailun henkilökuntaa vaan jonkun kilpailijan huoltomies.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti