sunnuntai 12. joulukuuta 2010

Huoltoa






Tänään jatkettu eniten käytetyn koneen huoltoa. Tämä kone voisi olla nimeltään Hege.
Irrottelin vauhtipyörän ja kytkimen, kun stefat menee vaihtoon. Vauhtipyörä lähti helposti. Kytkin oli todella piukassa. Ei lähtenyt ennen lämmittämistä. Tommonen pikku kaasupoltin on kätevä. Kannattaa varoa jos pöydälle tai moottoriin on jäänyt jotain rasvanpoistoainetta tai kylmäsprayita. Molemmat syttyy helposti.
Lämmityksessä on se ongelma, että jousi menee pilalle ellei sitä poista. Kysyinkin jo kartingforumista neuvoa jousen vaihtoon. Kiitos neuvoista.
Tämä on muovisella vetokopalla niin vauhtipyörä on erilainen. En ollut tämmöstä purkanutkaan aiemmin. Vauhtipyörä ei tule kiinni kiilalla vaan pienellä tapilla. Vauhtipyörän kuvaa katsoessa näyttää että vauhtipyörä olisi ollut nastanverran väärässä paikassa. Muuta outoa moottorin toiminnassa ei havaittu kun rajoittimen pauke on voimakkaampi kuin muissa.
Monesti kysytään syinteri tunnisteen sijaintia. Kaikissa cadeteissa ei ole vastaavaa tunnistetta kuin raketeissa. Eli löytyy puolan puolelta jäähdytysripojen välistä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti