perjantai 8. kesäkuuta 2012

Testiä

Oli tarkotus säätää autoa ja testata moottoreita (to). Päivä sujuikin mukavasti eri ongelmien kanssa.
Jarrut jumittivat. Toinen sylinteri oli ulkona ja ajattelin siirtää levyä likemmäs tätä sylinteriä. Kiristäessä keskiötä toinen ruuvi katkesi.
Ei auttanut. Ilmasin jarrut niin toimi paremmin.
Etupää oli säädetty alas. Laitoin olka-akselit keskiasentoon. Laitoin taka-akselin ylinpään asentoon.
Kun rungon säädöt oli tehty eikä mitään vaikutusta kierrosaikoihin ollut, siirryttiin koneen testaukseen.
Toinen kone tilalle. Muutama nykäisy ja vetolaite jumissa. Seuraava kone.
Pari vetoa toisella koneella ja kolmas kone paikoilleen. Kone hörähtää, muttei jaksa käydä tyhjäkäyntiä. Raivokasta nykimistä ja kaasarista valuu bensaa. Bensaletku pois ja nyin koneen tyhjäksi. Sama homma. Kone hörähtää ja tukehtuu. Diagnoosi on, että kaasari tulvii. Edellisestä koneesta kaasari lainaan tähän ja kone käyntiin. Käynnistyy ja toimii. Ekassa mutkassa katkeaa kaasuvaijeri. Ei enää jaksa korjata autoa.
Tänään perjantaina olen huoltanu puolesta päivästä ilta kahdeksaan autoa. Toivottavasti nyt toimii.

Eniten testaamisessa ja säätämisessä ihmetyttää, ettei mikään vaikuta aikoihin. Kuskin mielestä auto on aina todella hyvä.

1.01.82/10+4+3
1.01.85/10
1.02.62/9
1.02.04/8
1.01.77/12
1.01.92/4
1.02.37/4+3
1.02.07/4

PS:Umpinainen ketjusuoja on ihan hanurista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti