torstai 25. marraskuuta 2010

Jarrupäivitys







Nyt sain tehtyä jarrupäivityksen juniorin autoon. Kiinnike piti hitsata pääsylinteriä varten. Itsellä on vain mig-hitsi niin sauma ei kestä lähempää tarkastelua. Eiköhän sauma kuitenkin kestä ensi kesän rasitukset. Hitsasin sen molemmilta puolilta.
Poljin piti vaihtaa toisen malliseen, että saa tangon kiinni. Pitää ostaa lailliset kiinnikkeet, kun siihen tulee mahdollisuus. Nyt virittelin pellistä ja kierretangosta, että näen vaatiiko jarrut vielä jotain muuta.
Ilmauksen jälkeen jarrut jäivät laahaamaan. Ihmettelin ongelmaa, enkä keksinyt muuta, että säiliössä on liikaa nestettä ja sen takia jättää painetta päälle. Ilmasin kertaalleen säiliö kiinni molemmat puolet ja ongelma poistui.

2 kommenttia:

  1. Oho, teilläkin on umpijööti akselina. Luulin, että me ollaan ainoita kahjoja, jotka lähtee sille tielle. On kuulemma huonoa, kun on pyörivää massaa.

    VastaaPoista
  2. Tämä kausi ajettiin tolla umpijöötillä. Jarrujen päivityksen yhteydessä muuttui ontoksi 30 milliseksi.
    Olen erittäin tyytyväinen, että umpiakseli oli viime vuonna paikoillaan. Luultavasti parilta akselin vaihdolta selvittiin. Umpiakseli kestää melkein mitä vain. Erittäin hyvä aloittelijalle.
    Eikä se paljon hitaampi ole. (kilometrin radalla ehkä (0,2-0,3)Ei merkitystä ellei ole ihan kärjessä.
    Mielestäni pyörivästä massasta ei välttämättä ole haittaa. Paikoiltaan lähdössä hidastaa, mutta muuten ei suurta merkitystä. Varsinkaan cadeteissa kun ei kuskit paljoa jarruta. Meillä runko toimi amatöörin mielestä hyvin tollakin.

    VastaaPoista