lauantai 1. kesäkuuta 2013

Koppa jumissa Kokemäellä (35 kierrosta)

Tänään ei oikein sujunut. Aloitetti mihin viimeksi jäätiin ja tarkotus oli testata toistakin konetta.
Ensimmäinen murhe oli saada kone käyntiin. Sen verran tuli kiskottua, että käsi on huomenna kipeä. Kertaallen vetolaitteisto meni jumiin. Irtosi kun löysäili kopan pultteja. Radalla oli paljon siitepölyä.

rengaspaine 1 edessä/1.2 takana
13 kierrosta 1.02.61, 1.01.83, 1.03.11 (9676/9589)

H:ta 5 minuuttia pienemmälle (puoli kierrosta auki)
11 kierrosta 1.01.41, 1.01.34, 1.01.92 (9657/9588)

L kymmenen minuuttia isommalle, pientä piskottelua
11 kierrosta 1.02.09, 1.01.45, 1.02.24 (9653/ 9610)

Sitten oli tarkotus koittaa Justuksen/Nikolaksen vanhaa konetta. Eka nykäisy ja kummaa kolinaa. Koppa pois ja vauhtipyörä irti. Vauhtipyörä kiinni ja uusi yritys. Sama homma. Hetken kummastelun jälkeen huomasin, että uudesta vauhtipyörästa lukitussokka oli painunut sisälle. Painoin sokan esille ja uusi kiristys. Auto käyntiin ja menoksi.
Sade oli yltynyt ja rata oli märkä. Ensimmäinen mutka pitkäksi ja auto sammuu nurmikolle. Vetokoppa oli irronnut yläpäästä. Kierteet oli korkannut ja koppa päässyt vääntymään vinoon.

Ketutuksen saattelemaan kamat kasaan ja kotiin kasaamaan toimivaa konetta.
Aihioksi tuli Tommin vanha. Ekalla käynnistyksellä kuului epäilyttävä raksutus. Koppa pois ja uusi kasaus. Raksutus oli poissa.
Imuvuodon testaus CRC:llä. Auto sammui. Tiivisteen vaihto. En uskaltanut koittaa uudestaan. Toivottavasti huomenna on parempi päivä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti